BRK Test Petter
Tilbake til søk
Klassifisering
TULL
Kallesignal
FJDHØHF
Byggeår
2020
Leveringsmåned
Januar
Byggenr
1954
Bruttotonn/BT
52.500
Nettotonn/NT
4.555
Kilolast
123
Skrog LOA
150`
Skrog LBP
52
Bredde
52
Dypgående
52
Dybde (i riss)
60
Skipsbeskrivelse
Seilskip Kutter
Skipsfunksjon/bruk
Fartøy for malmlast
Hastighet
15
Drivstoffkapasitet
Kapasitet ikke registert
Lasthåndtering
Type ikke registert
Kjeletype
1 x dampkjel (sylindrisk, ildrørskjel), dim.: 8,1' x 8', m/2 fyrganger, 80 psi arbeids trykk.
Kjelebygger
Burmeister & Wain A/S, København, Danmark
Hjelpemaskineri
Dampmaskin 2 stk
El-kraft
Type ikke registert
Navigasjonsutstyr
Utstyr ikke registert
Manøvreringssystem
1 x styremaskin, Porgrunn Steering Gear type 340, ser.no. 278
Kommunikasjonsutstyr
Utstyr ikke registert
Maskin-/motortype
1 x Dampturbin
Maskin-/motorytelse
Bhk 7700 v/135 rpm
Maskin-/motordetaljer
Alpha, 2-takt, enkeltv., 8-sylindret, syl. dim.: 290 mm, x 490 mm, 960 BHK
Maskin-/motorbygger
A/S Akers mek. Verksted, Oslo, Norge
Informasjon om rederi, rederiselskap og verft
Rederi
Fra - Til
949 Bygget som motor tanker VIKINGEN ved Harland & Wolff, Belfast for Tanker Corp,.Panama
(Johan Rasmussen & Co, Sandefjord). Sjøsatt 10/06, overlevert 07/10-1949. Registrert i Panama.
1955 Solgt til Fossvik A/S (Torger Moe), Sandefjord. Registrert under norsk flagg, omdøpt til FOSSVIK, kallesignal: LNGA.
1961 Solgt til Sameiet M/T Stolt Avenir (Jacob Stolt-Nielsen, managers), Haugesund og omdøpt til STOLT AVENIR.
test engelsk tekst
14 mannskap
Dette er mine fortellinger
Kilde: DnV, Starke, www.skipet.no
Boka: Byvandring i Sandefjord av Roar L. Tollnes
Utarbeidet av: Samlet og bearbeidet av Steinar Norheim og Ragnar Iversen