BRK Test Petter

Tilbake til søk
Test Petter
Nasjonalitet
Japan
Off nr 99999
Klassifisering TULL
Kallesignal FJDHØHF
Byggeår 2020
Leveringsmåned Januar
Byggenr 1954
Bruttotonn/BT 52.500
Nettotonn/NT 4.555
Kilolast 123
Skrog LOA 150`
Skrog LBP 52
Bredde 52
Dypgående 52
Dybde (i riss) 60
Skipsbeskrivelse Seilskip Kutter
Skipsfunksjon/bruk Fartøy for malmlast
Hastighet 15
Drivstoffkapasitet Kapasitet ikke registert
Lasthåndtering Type ikke registert
Kjeletype 1 x dampkjel (sylindrisk, ildrørskjel), dim.: 8,1' x 8', m/2 fyrganger, 80 psi arbeids trykk.
Kjelebygger Burmeister & Wain A/S, København, Danmark
Hjelpemaskineri Dampmaskin 2 stk
El-kraft Type ikke registert
Navigasjonsutstyr Utstyr ikke registert
Manøvreringssystem 1 x styremaskin, Porgrunn Steering Gear type 340, ser.no. 278
Kommunikasjonsutstyr Utstyr ikke registert
Maskin-/motortype 1 x Dampturbin
Maskin-/motorytelse Bhk 7700 v/135 rpm
Maskin-/motordetaljer Alpha, 2-takt, enkeltv., 8-sylindret, syl. dim.: 290 mm, x 490 mm, 960 BHK
Maskin-/motorbygger A/S Akers mek. Verksted, Oslo, Norge
Informasjon om rederi, rederiselskap og verft
Rederi
Fra - Til
-
Norge
1918 - 1925
Norge
1925 - 1980
Norge
1980 - 2020
Norge
Sted Tønsberg
Reg havn Stavern

949 Bygget som motor tanker VIKINGEN ved Harland & Wolff, Belfast for Tanker Corp,.Panama
(Johan Rasmussen & Co, Sandefjord). Sjøsatt 10/06, overlevert 07/10-1949. Registrert i Panama.
1955 Solgt til Fossvik A/S (Torger Moe), Sandefjord. Registrert under norsk flagg, omdøpt til FOSSVIK, kallesignal: LNGA.
1961 Solgt til Sameiet M/T Stolt Avenir (Jacob Stolt-Nielsen, managers), Haugesund og omdøpt til STOLT AVENIR.

test engelsk tekst

  • TEST 1

    TEST 1

14 mannskap

Dette er mine fortellinger

Kilde: DnV, Starke, www.skipet.no
Boka: Byvandring i Sandefjord av Roar L. Tollnes
Utarbeidet av: Samlet og bearbeidet av Steinar Norheim og Ragnar Iversen
   
https://www.sandefjordshistorie.no